[Beszámoló] Lost: A kiállítás (by Gelmir)


Elért Magyarországra a Lost kiállítás, amiről már korábban írtunk. Maga a kiállítás mától (péntek) ingyen látogatható a VAM Design Centerben, Budapesten egészen vasárnapig. A tegnap esti megnyitóra sajnos nem tudtam elmenni, de megkértem Gelmirt, aki rengeteget segített eddig az oldallal, főleg a Find815 ARG-játékkal, hogy menjen el helyettem. Nos, az ő nagyon részletes beszámolója következik (A SorozatWiki beszámolóját itt tudjátok elolvasni), képekkel meg mindennel a tovább mögött. 😉 Köszönjük szépen, Gelmir!

LOST

A kiállítás

Írta: Gelmir (Cziegler Sándor)

2004. szeptember 22-én egy repülőgép lezuhanásával kezdetét vette egy televíziós sikerszéria. Most hat évvel később, az utolsó évad alkalmából Magyarországra látogatott a Lost-os ereklyéket bemutató utazó-kiállítás. Josh jóvoltából [Josh: és a SorozatWiki.hu segítségével!] részt vehettem a sajtónak és a bennfenteseknek megrendezett ünnepélyes megnyitón. Íme a részletek!

Személyes élmények

Kezdjük a legelején. Ez a hetem nagyon rohangálós volt, jóformán nem jutottam internet közelbe. Így a kiállítás megnyitójának reggelén értesültem arról, hogy lehet, hogy az izlandi vulkán miatt elmarad. Kicsit kiakadtam, de tetszett az irónia, hogy „fekete füst” akadályozhatja meg a tárlatot. De hála a Sorozatjunkie naprakészségének rájöttem, hogy szerencsére mégsem így alakult. Amikor végigültem a latin órámat, elindultam a pécsi pályaudvarra, hogy vonattal robogjak fel Budapestre. Pesten, mint hithű vidéki természetesen elvesztem kicsit, ami újfent az irónia érzetét váltotta ki bennem. Get LOST…

A helyszín

Egy szó mint száz, 18:40 körül értem a helyszínre a VAM Desing Centerhez, ahol várt Henrik barátom. A biztonságiak pontosan megvárták a 19 órai kezdetet, és csak ekkor engedték be a vendégeket. Hosszú vörös-márvány lépcsőn kellett felmenni az első emeletre, ahol kedves lányok várták az ideiglenesen felállított pultnál az érkezőket. Miután regisztráltunk szóltak, hogy írjuk a nevünket fel egy cetlire, és dobjuk az üveg kaspóba, mert a megnyitón kisorsolnak öt darab ötödik évados dvd-t. Az estélytelenek nyugalmával írtam fel jellegzetes aláírásomat egy élénkzöld lapocskára, de szívem mélyén reménykedtem. Ezt követően a ruhatárba letettük a dolgainkat és egy pohár pezsgő kíséretében beléptünk a „csodák birodalmába”. Egy tágas, hosszanti kiállító terembe jutottunk, amelynek fehér falait rusztikus téglabetoldások díszítik. Az ajtó mellett közvetlen volt a büfé, középen pedig pirosas-fehér (hiszen AXN) világító asztalok az állófogadáshoz. Három fekvő tároló, és ha jól emlékszem négy szekrényben csodálhatjuk meg a kiállított tárgyakat, továbbá két plazma tv-n is mutatták őket, a sorozatból kivágott filmrészlettel kísérve.

Polcról-polcra

Sok elvárásom volt, de természetesen tudtam, hogy nem egy Titanic, CSI vagy Tutanhamon kiállítás kaliberű dologra kell számítanom. Amikor beléptünk egy ízlésesen berendezett, és megvilágított helységbe találtunk magunkat. Bár a szemet egyértelműen az egyik falon elhelyezett hatalmas utolsó évados csoportkép vonzotta, de nem itt kezdem, hanem szépen sorban haladok.
Tehát a svédasztalos büfépult fölött ott volt mind a hat évad posztere (a büféről még lesz szó). Az ettől balra levő falon volt az a bizonyos „utolsó vacsorás” csoportkép. A büféasztallal szemben kezdődött végül a tárgy-kiállítás. A polcokon elhelyezett tárgyak mellett egy-egy kis ismertetőt helyeztek el, valamint olykor néhány képet is.
Az első fekvő tároló a 2005-2010 időszakot felölelő kampánytörténelem ereklyéiből mutatott ízelítőt: pólók, kókuszdió, „LOST-Maraton” címkéjű ásványvíz, kétféle palackposta, karakterkártyák, AXN-LOST saruk, LOST-os kistáska, AXN-DHARMA Rubik-kocka valamint egy DHARMA jégkrém feliratú borító, vagy matrica, nem igazán tudtam eldönteni.
A következő tárolóban voltak a Gyöngy állomáson talált „System Failure” nyomtatványok; Hurley lemezlejátszója, valamint két Oceanic Airlines repülőjegy (Hurley, Locke) és egy Ajira Airlines repülőjegy (Hurley).

Az ez mellett álló szekrényen egy „Andy” hímzésű DHARMA security overall mellett helyett kapott néhány darab a DHARMA étel-gyűjteményből: csirke leves, marha leves, kockacukor, chili, tejpor, és természetesen dobozos sörök.
Majd volt egy olyan rumos-üveg, némi rumnak kinéző löttyel, amilyet Juliet iszogatott a tengerparton, miután felrobbant a Kahana. Ez mellett volt elhelyezve még Sun két darab Paik Industries Managind Director névjegykártyája; valamint az a palackposta, amit az első évad végén a tutajjal magukkal visznek. Ugyanezen polc alsó részén az 1977-es DHARMA újoncok csoportképe volt még.
A következőben volt három darab Szűz Mária szobor. Ha jól vettem észre, akkor más-más állapotban: egy vadi új, egy kissé kopottas valamint egy eléggé elhasználódott. Ugyanitt volt még Kate játékrepülőgépe, és Rousseau zenedoboza.
A sorban következő szekrény felső részén volt Sawyer szemüvege, ami érdekes módon teljesen máshogy nézett ki, mint a mellékelt képen látható. Itt volt még Charlie DS gyűrűje, és Hurley nyerő szelvénye. Az alsó részen Sawyer levele (és borítékja) valamint a Watership Down könyv volt, ami eredetileg Boone tulajdona volt, de a Szigeten később Sawyer kezében láthatjuk, és felbukkan a flash-sideway történetmesélésben is.
Közvetlenül ez mellett állt két bolti próbababa: egyiken Pierre Chang laborköpenye, másikon a tengeralattjáró kapitányának DHARMA-s egyenruhája volt.
Az utolsó tárolóban volt a műholdas adó-vevő, amit Naomi hozott magával a Szigetre, Locke búcsúlevele Jacknek, Ben kanadai és svájci hamis útlevele, Hulrey képregénye, ami később Walthoz került, két Apolló szelet, Desmond és Penny fényépe, valamint Penny Desmondnak írt levele és Nadia fényképe.

Büfé, és a résztvevők

Voltam pár kiállítás megnyitón, ahol svédasztalos kiszolgálás volt, de az itteni, minden eddigi élményemet felülmúlta. Aprócska, hosszúkás porcelán kelyhekben voltak kikészítve pálcikára feltűzött falatnyi húsok, hol zöldséggel, hol sajttal kísérve; változatos, ízletes öntetekkel leöntve. Friss, ropogós zöldségek bőséges választéka hihetetlen designnal felvágva. Töménytelen szószok, gasztronómiai csodák és hihetetlen ízlésesen felszolgált, könnyed tavaszi édességek. Néha úgy éreztem, hogy a LOST kiállítás mellett, konyhaművészeti tárlaton is vagyok. Hozzáteszem, hogy a dolgozók folyamatosan utántöltötték a készleteket. Bevallom kétféle sütit kóstoltam meg, mert előtte már megvacsoráztam, és nem voltam éhes, de azok mennyeiek voltak. Ahogy az embereket körbenéztem, azt láttam, hogy mintha egyesek csak az igyenkaja-igyenpia miatt jöttek volna. Gátlástalanul tömték magukba a kajákat. Az asztalnál, ahol végül kikötöttünk, volt még két hölgy, akik talán háromszor is jól megrakott tányérral jöttek vissza. Tény hogy főleg zöldségeket ropogtattak, de… na mindegy, nem az én tisztem megítélni őket. Hála nekik, tudtam ilyen részletes beszámolót írni az ételekről, mert annyian álltak az asztalnál, hogy nem láttam igazából mindent.

A megnyitó

Az asztalnál, ahol álltunk volt egy alacsony, szimpatikus, kellemes hangú hölgy. Láttam, hogy valami bennfentes lehet, mert a kezében is ott volt egy LOST-os mappa, továbbá olyan információkat tudott, hogy elvileg fél nyolckor kezdtünk volna, de késésben vannak, és fél füllel még azt is hallottam, hogy ő fogja sorsolni a dvd-ket.

Mint kiderült a hölgy nem más, mint Tamás Dorka, az AXN közép-európai PR referense. Őt érte az a megtiszteltetés, hogy a kiállítást megnyissa, valamint hogy „műsorvezetőként” és tolmácsként is közreműködjön. Elmondta, hogy ez egy különleges alkalom, s bár egy ideig úgy tűnt, hogy a vulkánkitörés miatt nem jön össze időbe, mégis öröm tölti el, hogy sikerült, és hogy ilyen sokan eljöttünk. Majd egy hirtelen levegővel elmondta az ott jelenlevő szinkronhangokat. Olyan gyorsan mondta el, hogy nem is tudtam felírni, sem megjegyezni. Azonban Kiss Virágot és Dányi Krisztiánt sikeresen kiszúrtam. A szinkronhangok sajnos nem jutottak különösebb szerephez, és ha az ember nem tudja magában felidézni az arcát, vagy nem olyan szerencsés, hogy éppen hallja a háttérben beszélni valakivel, akkor szinte lehetetlen felismerni őket. Tamás Dorka bemutatta Eddie Nelsont, aki SPT Network közép-európai ügyvezető igazgatója. Ő kifejtette, hogy az AXN csakúgy, mint a LOST idén ünnepeli hatodik születésnapját, valamint, hogy a csatorna sokat köszönhet a sorozatnak. Azzal hogy véget ér a széria, olyan mintha egy gyermekük hagyná el őket. Természetesen kihasználva a helyzetet reklámozta a csatornán futó sikersorozatokat, és felhívta rá a figyelmet, hogy bár a LOST véget ér, érdemes továbbra is a csatornával maradni. Eddie Nelsont Lorna Hart követte. Ő annak a cégnek dolgozik, amely a kiállítás utaztatását végzi. Egy felmerülő kérdésre válaszolva elmondta, hogy ez az első alkalom, hogy egy sorozat kellékeivel bejárják a világot, és az utazás végeztével pedig a cége rendezi meg azt a bizonyos aukciót, amelyen többek között ezeket a tárgyakat meg lehet vásárolni a helyszínen, telefonon vagy akár interneten is. Büszke arra, hogy az Amerikai Egyesült Államok után, Európában Magyarországon mutatják be másodszor a tárlatot, Spanyolország után. Eddie Nelson és Lorna Hart ezt követően is ottmaradt a helyszínen, és lehetett tőlük kérdezni (angoltudás nem ártott).
A megnyitó után kisorsolták azt a szerencsés öt embert, aki megkapta a teljes ötödik évadot dvd-n. Kicsit bosszantó volt, hogy az ötből 3 üzleti (újságírói, fotóriporter stb) névjegykártya volt, és a maradék kettő volt csak szimpla vendég. A két vendég között volt barátom, Henrik is. A kis mázlista! Ezúton is gratulálok neki.

Miután minden véget ért, új élményekkel gazdagodva indultunk el. De az ideiglenes pultnál levő fiatal lányok meglepetéssel vártak minket. Minden kedves vendég kapott egy AXN-es maggal rendelkező DHARMA-logós mangót. Az lesz, majd a holnapi reggelim! 🙂

~ Szerző: joshjb - 2010/04/23.

39 hozzászólás to “[Beszámoló] Lost: A kiállítás (by Gelmir)”

  1. Nagyon szépen kösziiiii!!

  2. valaki nem tudja, hogy holnap pontosan meddig lesz nyitva a kiállítás?
    6 óra körül szeretnék menni.

  3. minden nap 10-18-ig van. Tehát érdemes 1 órával előttte odamenn, maximum 17 re ott kéne lenned.

  4. oké, köszönöm 🙂

  5. Holnap én is képviseltetem magam a kiállításon 🙂 nagyon várom, naggyon……;) hehe vki nem tudja, hogy lehet-e ott lostos pólót venni? 😀

  6. Szívesen, máskor is!

    Lemon Juice nem nem lehet sajnos semmit sem venni 😦

  7. Lemon:Nem lehet semmit se venni.Pedig nagyon faintos pószterek vannak *.*

  8. 😦 Kár, de de akkor is nagyon várom 🙂

  9. én ma voltam, most nem volt olyan nagy felhajtás… sawyer szemüvege tényleg máshogy nézett ki 😦 de akkor is megérte 350 km-t felutazni 😀 egy lost fannak mindeképpen

  10. én is ma voltam, és jó volt. csináltam sok képet. : )))

  11. Ha valaki tudna képeket mellékelni megköszönném.

  12. 220Km-t utaztam én is haverral, ma voltunk. Habár picit soványnak éreztem, mindenképpen megérte elmenni. Ha nem mentem volna, sajnálhatnám..:D

  13. hűha, úgy látom a megnyitón jó sokan voltak.
    én tegnap voltam, akkor már nem voltak annyian, de legalább rendesen lehetett fotózni,meg nézelődni 🙂
    én is meg voltam elégedve, nagyon jól éreztem magamat, úgyhogy volt értelme elmenni.:) mindenkinek ajánlom, hogy ha tud nézzen el..
    nagyon nagy élmény 😀 (L)

  14. sky1: “The Candidate” airs April 30th at 9 PM
    Ez lehetséges? AMúgy jó volt a kiállítás 🙂

  15. Én ma voltam. Érdekes volt látni a filmből ismert tárgyakat. Naivan azt gondoltam, hogy az “eredetik”, tehát a forgatásnál használt kellékek lesznek kiállítva, de sajnos nem… Legalábbis néhányat már visszanéztem, és egyértelműen (sokszor elég gyenge) másolata annak, ami az adott epizódban látható volt (Pen levele, Locke levele, Sawyer szemüvege, a Namastés fotó…) De mindezek ellenére nem bántam meg, jó volt felidézni az elmúlt 116 epizódot. (És mindezt ingyen, 20 percet buszozva a szomszéd kerületből…:)
    Ha valakit érdekel, holnap felrakom valahova a képeket, mert csináltam bőven, és belinkelem ide.

  16. 4815:Mikor voltál??
    Ja és 7 ember aki látta már a finálét és senki sem adott 9 pontnál kevesebbet.
    A max 10 pont a minimum 9.0 volt.Tuti ütős lesz

  17. Licht-Alberich ha belinkelnéd a képeket nagyon megköszönném.

  18. KÖSZÖNÖM

  19. Sawyer szemüvege valóban gagyi volt, köze nem volt a filmben látotthoz..
    De a levelén is ugyanúgy csalódtam, 3-4x van ugyanaz leírva a lapra..

  20. de az azért volt leírva 3x-4x, mert a sorozatban is leírta többször nem csak egyszer.. ha jól rémlik. : ))

  21. Innen le tudjátok tölteni, az általam készített képeket:
    http://uploading.com/files/6c6cfe8e/Lost%2Bki%25C3%25A1ll%25C3%25ADt%25C3%25A1s%2B-%2B2010-04-25.zip/

  22. Tessék az a szemüveg is eredeti, csak ezt nem Sayid csinálta hanem ez egy másik…
    Obi1 találta és linkelte lost.hu-ra….

    A levél pedig a sorozatban is így volt leírva… többször egymás után ugyan az…
    Szóval ne rinyáljatok hogy nem volt eredeti meg hogy gagyi volt, hisz MINDEGYIK tárgy eredeti volt…
    És örüljetek, hogy el tudtatok menni mert én sajnos messze lakok ezért nem tudtam elmenni, pedig nagyon akartam…

    • Pen levele Desmondnak, és Locke levele Jacknek biztosan nem az volt, amit a filmben fogtak a szereplők. Ha megnézed a képet és visszanézed az epizódot akkor meglátod. És ez nem rinyálás csak puszta tény, és nekem ettől függetlenül is nagyon tetszett a kiállítás!!!

      • sztem is eredeti vt a szemüveg, én is ott voltam, több szemüvege is vt a sorozatban….de aztán lehet, h tévedek (:

  23. Valóban, a szemüveg megtévesztett..Én az első szemüvegére gondoltam, ezért elnézést..De voltak ott azért bakik..

  24. utánanéztem és Sawyer levelére le volt írva a szöveg legalább 3x.. szóval az se baki. és én John levelén sem látok különösebb változást, mint ami ott volt. Penny levelét aláírom, az tényleg kamu, mert a sorozatban beljebb kezdte a sorokat.

  25. Olyan kár, hogy a héten május 1.-je miatt elmarad a LOST… Ünnepnapokon is nyomhatnák… 😦

  26. Szerintem Montand keze is hiányzott:D

  27. engem az lepett meg, hogy a bemutató kis videókon ott volt Locke kése, közbe a kiállításnál meg nem… tehát ez így elég fura volt. Mr. Eko botját elhozhatták volna még. vagy Sayid iraki sapkáját, Jack egyik szikéjét, Locke koporsóját… 😀

  28. John Jacknek írt levele sem volt eredeti, hasonlítsátok össze! Az első linken lévő kép a filmből van, a második a kiállított levél:
    http://imagerz.com/QEMUDEtvAwJWUQhEGAVR
    http://imagerz.com/QEMUDEtvAwJWUQhEQAVR
    Nagyon hasonló a kettő, ugyan az a kéz írta, ez egyértelmű, de apró különbségekből látható, hogy nem ugyan az a kettő. Mondjuk az biztos, hogy több példány készült a forgatás előtt, hisz miután lezuhan az Ajira, és Jack magához tér a Szigeten, a kezében csak egy fecnije (“I wish”) marad a levélnek.

  29. több képet kérnénk:D

  30. Hétvégén ha hazaértem feltolok pár képet valahova majd linkelek!

  31. Penny leveléből is több volt egyébként, ahogy Sawyer leveléből is. Nyilván kellett csinálniuk néhány másolatot a forgatásra, hátha nem találták az előtte használtat vagy éppen történt vele valami. Ettől függetlenül ugyanúgy hiteles mindegyik, nem fénymásolat egyik sem, stb…

  32. Kicsit megkésve bár, de mutatnék egy linket, az én kiállítás fotóimról 🙂 Egyébként én lennék az a szerencsés barát, aki meg is nyerte a dvd-t 😀

  33. Persze csak a link maradt le 😀 Bocsi:
    http://www.facebook.com/#!/album.php?aid=14006&id=1776259192

Vélemény, hozzászólás?

 
