Karakterpárbaj: I. forduló – Jack vs Desmond

A tegnapi párbajt Juliet Burke nyerte, ma pedig egykori szerelme, a Sziget megmentője, Jack Shephard küzd meg a nagyon különleges Desmond David Hume-al!

 

Nyereményjáték Pontállás:

  1. Totti: 26 pont
  2. Imi14: 24 pont
  3. Arkagyina: 22 pont
  4. 4815162342: 22 pont
  5. Smiti: 22 pont
  6. Ideggyogyo: 22 pont
  7. Norbikess: 22 pont
  8. Mr. Sawyer: 22 pont
  9. Body: 22 pont
  10. Razs: 20 pont
  11. Xabee: 20 pont
  12. Autopsy: 20 pont
  13. Plaszkonoel: 20 pont
  14. Evon: 18 pont
  15. Norbi85: 18 pont
  16. Lac0391: 18 pont
  17. Wondorog: 18 pont
  18. Reni: 16 pont
  19. Tombolcs: 14 pont

HarryProf (én): 26 pont

 

~ Szerző: HarryProf. - 2010/11/02.

21 hozzászólás to “Karakterpárbaj: I. forduló – Jack vs Desmond”

  1. Ma két szuper karakter csap össze, nehéz volt dönteni, de Jackre ment a voksom.

  2. Ez nagy meccs lesz…

  3. Szintén Jack, annak ellenére hogy nagyon kedvelem Desmondot, Jack egyrészt mégis csak a főszereplő, akit az idegbajos kirohanásain kívül mindig kedveltem, de végül pont az ettől való továbbfejlődése nagyon tetszett, és hogy végül feláldozta magát.
    Desmond is nagyon jó karakter, de neki más féle motivációi vannak, egyértelműen Penny személyében, és a hatodik évad végét leszámítva mindig csak le akart lépni a Szigetről. Végülis szerintem őt a rajongók szemében egyrészt a színészi alakítás és a képessége körül kialakuló érdekes történetek, és egyedi epizódok emelik ki, de ezzel nem akarom csökkenteni a karakter nagyságát 😀

  4. Két kedvencem 😀
    Jackre ment a voksom,de szívem szerint Des-re is raknák 1 voksot 😀

  5. Hát én Desmondra szavaztam. Jack a főszereplő, de ettől még szerintem Desmond megérdemli hogy még tovább mennyen.. Valahogy nekem jobb karakter Desmond

  6. szerintem is desmond a király 😀 jack-et eleinte bírtam, de főszereplő ide, főszereplő oda, az utolsó évadokra nagyon durva jellemváltozáson ment keresztül, ami számomra nem feltétlenül volt pozitív változás. ezzel szemben ha desmondról kiderült valami, vagy történt vele valami az mindig csak szájtátással és neb*zmeg-ezéssel járt, arról nem is szólva, hogy sokkal szimpatikusabb, mint karakter. szóval, hajrá brother! 😀

    • Én is ezzel az állásponttal értek egyet!
      Desmond-ra ment a voks. Szintén azért, mert én nem nézem, ki a főszereplő, ettől nem lesz nagyobb a presztízse, nem indul előnnyel.
      Jack-et birtam az elején, mert eredeti figura volt. Pontosan körülirták a jellemét: egy állandó apakomplexustól szenvedő, folyton bizonyítani akaró, mindenben a kihívást kereső, és mindent megoldani akaró, felelősséget vállalni akaró, de a kudarcot elviselni nem tudó ember volt. Sokan vannak így. Ezért is volt számomra a 2. évadtól kezdve egy folytonos átalakulása szimpatikus. Igaz, hogy a túlélők kijuttatását a szigetről is még mindig a maximalizmusa hajtotta, viszont képes volt vállalni egyéb döntései kockázatait.
      Aztán, hogy miért kellett belőle Locke2-t csinálni, számomra rejtély. Mi van akkor, ha így alakul a sztori: Jack kijuttat pár embert a szigetről, de úgy érzi, ezzel üres lett az élete. Locke eközben a Többiek vezetője, és 3 év alatt sokmindenen megy keresztül és vele együtt mi is sok infot tudunk meg. Jack valami más módon utat talál a szigetre, és visszamegy. Eközben Locke szinte eggyé válik a szigettel, és Jack személyében a “végre látod, hogy igazam volt” jellegű tanoncot lát. És végül Locke lesz az, aki feláldozza magát a szigetért, és kinevelt tanonca, a végre hinni tudó Jack lesz a sziget új vezetője. Ez mennyivel kevésbé emészthető? Miért kellett Jacknek Locka-nak lenni, Locke-nak erőltetett Füstnek és ezáltal Jack ellenségének lenni, majd mindketten meghalnak és Hurley lesz a vezér. Én emiatt az érthetetlen túlbonyolítás miatt pártoltam el Jack-től.
      Desmond viszont már a 2. évad elején hozta a szinvonalat. Az ő jelenetei, visszatekintései, flash-ei (szó szerint is 🙂 ) mindig fordulatosak, áll-leesősek, és változást hozóak voltak. És emellett stabilan ott volt a lehetősége, hogy boldogan éljen tovább. Ő egy okosan óvott karakterként fejezte be a pályafutását.

      Kettejük közül ezért ment a voks Jack-re.

      • Hehehe, dehogyis. Desmond-ra 🙂

      • Én sem a főszereplő státusza miatt szavaztam rá, csak megállapitottam, hogy ő a főszereplő:)
        Egyébként Totti, számomra a te történetverziód nagyon öhm.. klisés? Nekem nem jött volna be ilyen formában:D
        Érdekes egyébként, hogy nekem pont fordítva van: A sorozat elején Jack kevésbé volt kedvelhető számomra, de a folyamatos fejlődése megszerettette velem, ellenben Desmond, akit a második évadban nagyon szerettem, illetve később és most is, de valamiért már nem érzem annyira szimpatikusnak.

  7. Oké, az enyém klisés, de egyrészről nem vagyok iró, másrészről nagyon sok film az orditó kliséi ellenére is izgalmas és szerethető tud lenni, és óriási rajongótáborra tesz szert.
    Csak azt jegyeztem meg, hogy a nagy fordulatosságra való törekvésnek nem szabad izzadságszagúnak és erőltetettnek érződnie, mert akkor az ellenkező hatást éri el. Legalábbis nálam.

    Most komolyan. Van az önfeláldozásért járó glórián kivül bármi értelme annak, hogy a sziget első nagy hivője, Locke, majd a később hivővé váló Jack is odadobta magát a halálnak a sziget védelmében? Kérdem én, hol itt az a kicsinyke kis örömérzet, h a jó munka gyümölcsét le lehessen aratni? Magasztos meg minden, de nálam egy kicsit többre van szükség ahhoz, hogy jól érezzem magam.

    • Dramaturgia. Ez van, én élveztem, ahogy volt:)

      • Én nem akarok vitatkozni veled. 🙂
        Attól hogy talán kicsit erőszakosan fogalmazok, még nyitott vagyok mások véleményére, csak ha valami személy szerint engem csalódásként ér, akkor általában szoktam tudni, mi az oka, és ha igy van, akkor szoktam úgy fogalmazni, mintha nem is lenne más mód arra, hogy valami jó legyen, csak az én variációm. 🙂
        Nyilván, ha valaki iró, iszonyatos felelősség van a vállán, tudnia kell, hova akar kilyukadni, és ha egyetlen egyszer rossz irányba kezd haladni, mármint úgy rossz, hogy kevésbé emészthető, akkor ha következetes az iró, akkor a történet folyamatosan egyre mélyebben fog beleszorulni a saját skatulyájába.
        Ezért van az, hogy bár én nagy hive vagyok az eredetiségnek, engedékeny vagyok a klisék felé is, ha tudom, hogy úgy jobban érzem majd magam.
        És önmagában maga a klisé szó is klisé 🙂
        Klisésen alkalmazzuk arra, ha valami túl átlagos, de már túlzottan is sokszor használjuk a klisé szót. Ettől válik klisévé.
        Ha egy történetnek Happy End a vége, az önmagában klisé, hiszen nagy százalékban Happy End a vége a sztoriknak.
        Aztán jönnek a különbözni akarók, és úgy csinálnak, hogy a végén valaki azért mégiscsak meghaljon, de csempésznek valami mondanivalót a történet végébe, hogy úgy érezzük, a hős feláldozása nem volt hiábavaló.
        De már szinte ez is klisé, annyiszor használták. Nem baj az, ha valami úgy történik, ahogy azt már láttuk máshol is, hiszen az embernek szüksége van az önigazolásra, arra, hogy ha valamit vár, azt megkapja, mert ettől érzi jól magát, és ettől működik jól a klisé.
        Akkor van baj, ha túlságosan is különbözni akar valaki a történetével, és ezzel a könnyen emészthető klisé helyett bedob egy teljesen értelmetlen, mondanivaló nélküli helyzetet.
        Ettől jobban kiver a frász mint egy klisétől.

  8. Szerintem a Lost vége magában elég “klisés” lett, ez a végén egymásra találunk, és megleljük a boldogságot.Még ha nem is a fő síkon történt, de elég elcsépelt.

  9. De ti a Lost Végéről beszéltek hogy klisés, én meg magáról a történetről, hogy ne legyen klisés. Egy történet zárására nem lehet annyira sok variáció, ezért gyakran klisés, De az út, ami oda vezet, az ne legyen klisés, és szerintem sikerült is többnyire elkerülniük a Lost íróinak ezeket.

  10. Én sem a végéről beszélek konkrétan, hanem a történetről.
    Igazad van, hogy a történet zárásáig az út nem volt klisés, de ha érted, mire akarok kilyukadni: lehet, hogy azért nem volt klisés a sztori, mert igyekeztek minél jobban elkerülni azt. Erre irtam én azt, hogy lehet, hogy emészthetőbb lett volna, ha néha engednek egy kis klisét a történetbe. Lehet, hogy jobban szerettük volna a befejezést is.
    Sőt, továbbmegyek, nekem a befejezéssel sem volt gondom! Nem baj, hogy megvárták egymást a túlvilágon, nekem azzal van bajom, hogy ezzel lezárták a sztorit végleg, pedig nagyon sok rejtélyt nyitva hagytak. És ezzel a zárással értésünkre adták, hogy nem is várhatjuk, hogy lesz válasz valaha.

    • Ez már ízlések és pofonok dolga, hogy kinek mi tetszik. Mert pl speciel engem a válaszok hiánya sem zavar igazán 🙂

      • Igen, ezt már Josh-tól is hallottam. 🙂
        Nekem viszont ezzel egy bajom van. Ha nem kapok választ egy rejtélyre, akkor az olyan, mintha csak a levegőbe beszéltek volna. Felcsigázták az érdeklődésem, majd hoppon maradtam. Így az egész olyan, mintha egy csomó dologban kamuztak volna.

  11. éjfélkor zárul?

  12. MÁR LASSAN DÉL…

  13. Nekem a kedvencem Jack szóval Jack 😀

Vélemény, hozzászólás?

 
