Lost Kvíz: VI. forduló Eredmények – Vége

A Lost Kvíz végső eredménye:

Norbikess: 26 pont

Wondorog: 24 pont

lac0391: 22 pont

4815162342: 16 pont

Darth Vader: 16 pont

satufake: 6 pont

A hatodik hét helyes válaszai a következők voltak:

1. Kate

2. Ben, Frank, Ilana -> három;

3. Claire és Sayid;

4. Hurley;

5. Egy üveg bort és egy fehér követ (közvetve utóbbit).

6. 62-en (az ismert, megmaradt túlélők számából kiindulva)

Gratulálok az összes játékosnak, és köszönöm, hogy velem tartottatok a hat évad rövidke “áttekintésére”. 🙂

A hozzászólások között természetesen most is lehet reklamálni, vagy jelezni, ha eltérő véleményetek van az egyik kérdésről. Továbbá ötleteket is várok, hogy milyen programmal tartsuk fent az oldalt a jövőben is.

Reklámok

~ Szerző: HarryProf. - 2011/02/21.

61 hozzászólás to “Lost Kvíz: VI. forduló Eredmények – Vége”

  1. Az jutott eszembe, hogy lehetne olyan, hogy hetente megnézünk egy-egy részt kezdve az első évadtól és hozzászólásokba pedig lehet véleményezni így a későbbi részek ismeretében. Majd a cikket frissítenem a közösen, több aspektusból elkészített összefoglalóval. Hogy tetszik?:D

  2. Az utolsó 3 évadnál szép párbaj alakult ki, norbikess gratulálok szép volt 😀
    Harryprof, az utolsó kérdésnél kiket vettél a 9 megmaradt túlélőnek, mert én számoltam Kate-t, Sawyer-t, Hurley-t, Claire-t és Walt-ot (valamint Rose és Bernard most jutott eszembe)? Talán még Cindyéken és a gyerekeken gondolkozok, de azt nem tudni, hogy ők túlélték-e amikor Widmore lebombázta a szigetet…

  3. Kösz szépen!! Hát igen az uccsó 3 évad szoros volt! De itt most nem az a lényeg hogy ki nyert anerm hogy felidéztük újra azokat a részeket amire talán nem is figyeltünk annyir…éshát jó kis időtöltés volt szerintem…Kösz a játékot a szerkesztőnek!!

  4. Szívesen, és igyekszem még majd kitalálni programokat:)
    Wondorog: Én beleszámoltam Cindyéket is.

  5. Na meghalt az oldal? 😦

  6. Népszerű hajó Hawaii partjainál:

    Lost S04E14:
    http://img5.imageshack.us/i/vlcsnap2011032021h18m54.jpg/
    http://img850.imageshack.us/i/vlcsnap2011032021h17m34.jpg/

    Hawaii Five-O S01E12:
    http://img692.imageshack.us/i/vlcsnap2011032020h27m36.jpg/
    http://img291.imageshack.us/i/vlcsnap2011032020h28m08.jpg/

    A hajó mellett az ott Jin. 🙂

  7. Mostanában elég sok dolgom volt, de jöhetnének ötletek mivel tartsuk életben a blogot:) Játék? Ha igen, milyen?
    Film/sorozat ajánlók Lostos színészekkel?

    Totti jó a kép:)) Ki is teszem estére:D

  8. Köszi 🙂

  9. Volt szó egy ARG-ről, de ahhoz tényleg sok idő kellene. Mondjuk epizód párbaj?

  10. Epizódpárbaj tényleg jó lenne, olyan még úgyse nagyon volt.

  11. Én már el is kezdtem gondolkodni a kedvenceimen. 🙂

  12. Jaja én is. Hát van egy pár. 😀

  13. Rendben, akkor epizódpárbaj:) Hétfőn kiteszem a posztot róla, addig még kicsit csavarok rajta, ne egy sima szavazás legyen a kedvenc epizódokra:)
    Ötletek persze még jöhetnek továbbra is:)

  14. Amúgy fog még frissülni az oldal?

  15. Vajon hányan vették észre, hogy az utóbbi pár napban nem jött be a blog? HarryProf. lesz még újdonság?

  16. Nekem is bejött. De szerintem ennek a blognak már fűrész. De azért egy elbúcsúzó bejegyzés nem ártana, mert nagyon régóta látogatom már a blogot, és nem esne jól ha csak így puff lenne vége.

  17. találjunk már ki azért még egy utolsó játékot!
    ne így búcsúzzon az oldal. ki mit gondol? mi lenne a legjobb? az évadok epizódja közti verseny nem rossz ötlet, vagy esetleg egyéb ötlet?

  18. Srácok én tök elgondolkodtam…
    Lehet h a 6.évad tönkrevágta az egészet? Én arra számítottam, hogy nagyobb élet lesz a sorozat után.
    Nem értem az amcsikat sem, ebbe lenne pénz… Még ha csak könyvek/képregények jelennének meg, az is cool lenne, biztosan vinnék…

  19. Nem titkoltan lezárták a sztorit, ami természetesen egy ilyen produktum halálát jelenti. És pont a rejtélyek elkenése, az h a végére egyáltalán nem fektettek rájuk hangsúlyt, meg is ölte a rejtélyek iránti érdeklődést. Tehát amit lezártak, az lezárult, amit nem, az meg már a kutyát se érdekli, mert úgysem kap választ.

  20. Tönkrevágták ezt már a negyedik évadban, amikor elkezdték a rendszeres cápaugrásokat és a karakterek teljes háttérbe szorítását. Mert mondjon bárki bármit, én az utolsó három évadban nem sok értékelhető drámai epizódot láttam… ugyan azelőtt se a karakterábrázolás volt a Lost legfőbb erőssége (juj!) de az időutazás meg az Istenek háborúja teljesen szembehugyozta mindazt amit az első három évadban (vontatottan bár, de) felépítettek (vonatkozik ez mind a karakterekre, mind a mitológiára). Persze elfogadom, ha más szerette az utolsó évadokat de az tényleg fura, hogy egy állítólagos “kultsorozatról” ilyen hamar elfeledkeznek, nem küldözgetnek a Számokkal kitöltött lottószelvényeket az ABC székházába, és ha felemlegetik istenítés helyett sokszor gyalázkodást kap… Mondjuk én már arra is gondoltam, hogy szándékosan barmolták így szét a mitológiát, nehogy franchise-t lehessen a sorozat köré építeni…

  21. Az utolsó 3 évad nekem sem nőtt a szívemhez. Maga a 4. évad annyira szar lett, hogy amikor ismét megnéztem az 1. évadtól kezdve, már a 3. évad végét se szerettem, mert tudtam, h az az abszolút félresikerült 4. évados eseménysorozathoz vezet. Az évad vége már jó volt, örültem, hogy elkezdődnek a kinti világban az események, és az 5. évadban elég sok kedvenc részem van. Viszont az a hangulat, ami végre megteremtődött az 5. évad vége felé, sztem teljesen felborult a 6. évadra. Mintha egy tök más sorozatot néztem volna. Kb. olyan volt a váltás, mintha mákos tésztára narancslevet ittam volna, teljesen kimosta az előzményeket.

  22. Egyébként én már akkor sejtettem, hogy a 4. évad nem fog tetszeni, mikor elmaradt a megszokott évadnyitó jelenet (új szereplő, új helyszín, kitáguló pupilla, helyzettől függően zene). Bár az is igaz, hogy a 3. évad utolsó pár részében olyan röhejesen magasra tették a lécet, hogy nem lett volna könnyű a színvonalat tartani, de a 4. évad olyan iszonyatosan semmilyen lett azt az egy szem Ben-centrikus részt leszámítva (abból is csak az Otherville-ben játszódó jelenetek érnek valamit). 5 évadnak meg minden részét úgy fejeztem be, hogy “Ez mind szép és jó, de mikor kezdődik a Lost?”

  23. Igen, a 4. évad olyan volt nekem is, hogy “Ez meg mi akar lenni, moccanjunk már?” Hiszen ha belegondolunk 1 teljes évadon át húzták, hogy néhány ember felszálljon egy hajóra, ami ott parkol nem messze. Aztán az 5.et azért tudtam jobban élezni, mert sejtetett egy vonalat amit majd követni fogunk, és én is úgy néztem, h oké, kellemes rész volt, de csak úgy, ha a 6. évad ütni fogja. A 6. meg nagy adag unalom volt.

  24. Mondjuk ha a 6. évadot normálisan megcsinálják, akkor én is megtudtam volna bocsátani az előző két szezon hülyeségeit, egészen a Jacobos részig reménykedtem is benne, hogy lesz valami minimális logika a sorozatban, de hogy azt hogy cseszhették el ennyire… abban az egy részben meg lehetett volna válaszolni az összes fontosabb kérdést, erre megkaptam a sorozat talán egyik legérdektelenebb részét, két totál érdektelen szereplő “drámájával”.
    Az 5. évadban én az időugrásokkal nem tudtam kibékülni, az szerintem egyértelműen cápaugrás volt. Magának az időutazásnak a jelenlétét még el tudtam volna fogadni, de ebben a formában teljesen sorozatidegen volt, akkor már tényleg azt mondtam én is, hogy “jó, ha ezt így be merték vállalni, akkor mindent be lehet” Maga az évad mondjuk jobb volt mint a 4. vagy a 6., de a misztikus/sejtelmes hangulatából már semmi nem maradt, a karakterek nagyrészét is ledegradálták valami hihetetlenül bugyuta szintre. (mondjuk Jack-et már épp kezdtem megkedvelni, de aztán az évadzáróban minden korábbinál jobban alulmúlta önmagát).

  25. Az 5. évad abszolút központi embere Sawyer volt, nekem az a karakter, ahová ő odáig fejlődött, nagyon bejött. Birtam, amikor Jack bement a házba, ő meg ott olvasott, de közben agyalt azon, h mit kéne csinálni. Nálam ezért is nyerte meg a karakterpárbajt. Ha belegondolsz, csak a külvilágiak lettek ledegradálva, Juliet, Sawyer, Miles, Locke (amíg még ott volt), kedvelhetőbbé váltak, csak a kintiek voltak gázok.
    A Jacob-os rész no comment, még az Ádám-Éva szál behozásával is csak a szart kavarták vele.

  26. “csak a külvilágiak lettek ledegradálva, Juliet, Sawyer, Miles, Locke (amíg még ott volt), kedvelhetőbbé váltak, csak a kintiek voltak gázok.”

    Heh, ezt én pont fordítva gondolom. Mondjuk Locke lebutítása már jóval korábban elkezdődött, de nálam az 5. évad eleje volt a mélypont. A “When are we?” beszólást nem tudom hogy bírta ki O’quinn sírás/röhögés nélkül… de aztán a Jeremy Benthames rész bár sajnáltam Locke-t legalább színvonalasan lezárta a történetét (+ ehhez jött még később az “I don’t understand”). Sawyerrel az volt a baj, hogy a karakterfejlődését nem jól írták meg (bár ez általános Lost-probléma, ezért is mondtam az elején hogy a dráma szó túl hízelgő erre a sorozatra). Úgyhogy mire ténylegesen bekövetkezett a jófiúvá válása, addigra a karakter teljesen érdektelenné vált számomra. Már Locke apjának megölése után is hiányoltam anno a katarzist, semmi olyan egyértelmű pont nem volt Claire megmentéséig amire azt mondtam volna: na, a régi Sawyer meghalt, itt az új. Hiába volt hatásos jelenet, sokáig kellett várnom mire tényleg egy új Sawyert láthattam. Juliet számomra sosem volt igazán érdekes legfeljebb beépítettként, Miles karaktere meg kész vicc, bár alapvetően szimpatikus, az apjával való találkozást leszámítva az ég világon semmi nem történt vele az egész sorozat alatt, a Sun/Jin duó mellett a Lost legfeleslegesebb szereplője volt. Jack és Kate viszont rengeteget fejlődtek a külvilágban (a flashforwardokig ki nem állhattam őket), Sayid egydimenziós karaktere is megkapta végre a neki legtesthezállóbb szerepet (szomorú, de ha egyszer egy karakterben ennyi van, és az írók képtelenek sokrétűvé tenni, tényleg jobb ha nem is erőltetik) aztán ahogy visszakerültek a szigetre ugyanott folytattak mindent ahol abbahagyták, sőt ha lehet még mélyebbre süllyedtek. Sayid minden eddiginél jelentéktelenebb és szürkébb figurává vált (gondoljunk csak bele – fél évadon keresztül nem is hallottunk róla, kint bóklászott valahol a dzsungelben, amit meg a 6. évadban csináltak vele az önmagában is kabaré), Jack-ből pár rész után megint előtört az idegesítő superhero, az ő “fejlődését” is érdektelenné és hamissá téve, Kate… hát, ő maradt Kate, csak 100 epizód után már tényleg lehetetlen volt elviselni…
    (Most mindjárt megkérdezi valaki, hogyha ennyi bajom volt a sorozattal miért néztem végig, a válasz: tiszteletből és kíváncsiságból. Amíg kevés sorozatot ismertem nálam is a Lost jelentette a numero uno-t, de azóta annyi mindent láttam, hogy a Lost egészen a perifériára került mert se a történet se a karakterek nem voltak elég erősek benne, de összességében azért még mindig nézhetőnek tartom, és volt pár olyan epizód, amik tényleg örök élményt jelentenek).

  27. Amit irsz, azzal részben egyetértek, részben viszont sztem szélsőségesen tekinted a dolgokat, kihagyva az árnyalatokat. Sawyer természetesen nem lehetett egy teljesen új Sawyer (ahogy, ha nézed House-t, ő sem lett teljesen más, mióta elkezdett jófej lenni), az alapvető szarkasztikus hozzáállás, és leszaromság zsigerből jön, és ez adta meg Sawyer zamatát.
    Juliet egy kellemes szereplő volt, nem mondom, h halálra izgultam, ha megláttam, h vajon mit fog csinálni, de ha Kate-tel kéne összehasonlitani, hát klasszisokkal jobban szerettem.
    Miles persze, nem sok vizet zavart, de nekm tökre bejött, milyen jóba lettek Sawyer-rel, zsák a foltját… Az apjával való találkozás nekem már túlzás volt, de abban is birtam, h mennyire megmaradt az “Kitérdekel Miles”.
    Locke meg félre lett vezetve, azáltal, hogy Richard azt mondta neki, h ő maga küldte magához, és ő maga mondta, h haljon meg. Ezt a Losttól irtózatos nagy geciségnek tartom, h Locke-ot így ölték meg, h a legdurvábban átverték. De benne birtam, h mindvégig hitt abban, amit csinál, nem úgy mint Jack, akinek állandóan a superhero énje villogott. Sztem nála nem volt ilyen h eltünt meg újra előjött, ő már Kate-tel is azért szakított, mert “I’m the one who saved you!” Kate-nek meg ez nem volt elég, és ezzel el volt intézve.
    Sayid-ban sose volt vmi nagy kraft, mindig hozta a katonás hozzáállást, én vissza se hoztam volna. Ez a mű boldogság, h visszatér és megtalálja Nadiát, h aztán megint elveszítse, nekem ezzel betelt a pohár. A 6. évadban meg teljesen ledegradálták, már a vallatással is, meg a bérgyilkos szereppel is.
    Hurley meg bamba volt végig az utolsó 2 évadban. Sose tudta, mi folyik, de amig ez az első pár évadban még aranyos volt, akkor, amikor már hero-skodunk, nem kéne ilyen bambának maradni.

  28. Én ettől független hiányoltam a katarzist Sawyernél, nem azt vártam, hogy egy teljesen új ember legyen (valamennyire érződött azért, hogy megváltozott) de egyszerűen nem volt súlya a dolognak. Annyira vártam egy “Don’t call me Sawyer anymore”-t vagy valami ilyesmit, ami jelzi, hogy igen lezárult egy hosszú és nehéz szakasz az életében. 10 éves kora óta másról se szólt az élete, csak a szülei tragédiáját próbálta megemészteni, bosszút akart állni a gyilkoson, tévedésből még egy ártatlan ember életét is kioltotta, aztán mikor végre túl van a nagy leszámoláson, a bosszúálláson… kb. mintha mi sem történt volna, duzzog kettőt és minden megy tovább. Egyetlen mondat elég lett volna, hogy jelentőséget adjanak a dolognak, vagy mondjuk mikor az évzáróban Juliettel mennek kiszabadítani a társaikat, meg lehetett volna játszani, hogy Hurley késve érkezik és Sawyer kénytelen az életét kockáztatva magára terelni az Otherek figyelmét.. igazából ez volt az egyetlen negatívum ott a 3. évad végén, hogy az ő fejlődését így elbagatellizálták, pont mikor a legnagyobb figyelmet kellett volna szentelni a karakterére (ettől függetlenül az utolsó részek mind 9-10/10-esek voltak, ez az egy dolog viszont baromira hiányzott, még Charlie-nak is tudtak egy normális hattyúdalt írni, akkor Sawyerről hogyhogy megfeledkeztek?). Pedig korábban már volt pár jelenet, ahol egész szépen elkezdték felvezetni az új Sawyert (pl. mikor Hugo azt hazudja neki, hogy a többi túlélő száműzni akarja és ezért kénytelen jófiút játszani), de aztán az egész dolog valahogy elsikkadt és a 4×09-ig nem is nagyon foglalkoztak vele… csak hogy akkor meg már legalább 10 epizódos késésben voltak, így dramaturgiailag nem üthetett akkorát, legalábbis szerintem… (mondjuk azt elismerem, hogy Sawyer volt a sorozat (egyik) legjobb karaktere, de még őt sem tudták soha következetesen írni…)

    Heh, vicces hogy én anno egy éve kimaradtam a nagy indulatáradatból ami a sorozat zárása után következett, mert éppen fontosabb dolgaim voltak, de ha már most elkezdtem akkor kiírom magamból (bár nekem a finálétól is már minimális elvárasaim voltak, olyan szinten elkedvetlenített az előző két-három évad + a Jacob flashback után, hogy lehet nem is volt miben csalódnom, meg már azelőtt is csak a fejemet csóváltam, hogy mindenki ész nélkül isteníti a sorozatot, meg a “WTF”-ekről (aka cápaugrásokról) áradozik, miközben a történet ordít a logika hiányától, a karakterek meg lassan megszűnnek létezni…)

  29. Igen, nem éppen a logikán alapuló sorozat, de éppen ezért szeretjük:)

  30. Igaz, néhány katartikus, jól odatett jelenet, ami megerősíti az eseményeket, hiányzott, de most őszintén… az utolsó 3 évadban sztem az egész össze volt csapva. Nem volt szinte semminek (sőt sztem egyáltalán semminek) kerek egész történet kreálva, minden úgy abba lett hagyva. És lehet itt hőbörögni, hogy dehát ez a Lost, nem rágnak mindent a szánkba, erre 2 ellenérvem van, az egyik, h nem a szájbarágásról, hanem az odafigyelésről beszélek, másrészt a Lost az első 3 évadban nem szűkölködött az odafigyeléssel. Egyszerűen a végére már nem törődtek ezekkel.

  31. “az utolsó 3 évadban sztem az egész össze volt csapva. Nem volt szinte semminek (sőt sztem egyáltalán semminek) kerek egész történet kreálva, minden úgy abba lett hagyva.”

    Ja, erről van itt szó már az elejétől… felvezetnek egy csomó izgalmas rejtélyt (füstszörny, DHARMA, láthatatlan ember), kapunk néhány szimpatikus/érdekes szereplőt (Locke, Sawyer, Eko, Desmond, Frank, Miles) és egyszerűen nem tudnak velük mit kezdeni, az egész sorozat lényegében ezekről a félmegoldásokról szól. Ahelyett, hogy egyszer is megállnának és azt mondanák “na jó, ideje végre abbahagyni a kavarást, kössük össze végre a szálakat, foglalkozzunk a mitológiával, karakterekkel etc.” inkább behozzák az időutazást, purgatóriumot meg más effajta baromságokat.
    Pedig akkora potenciál lett volna a sorozatban, hogyha tényleg karakterdrámaként kezelik (ahogy maguk a készítők is annak aposztrofálták pedig nem volt az), és ha kitalálnak egy földhözragadtabb történetet mondjuk a DHARMA-val (mellette esetleg egy kisebb jelentőségű misztikus vonal a füsttel és más furcsaságokkal) a sorozat akkor is simán elbírt volna 4-5 évadot, csak éppen nem vásári parasztvakítással tartották volna fent a figyelmet, hanem valódi tartalommal…

  32. Pont ez az, amit sokan nem akarnak megérteni. Ha felvezetek egy “hű, bazze, ezen rágódj” szálat egy sorozatban, az csakis akkor izgalmas, ha van veleje, van ami mögötte van. De ha végül kiderül, h nincs is magyarázat, akkor maga a különlegesség is csak szemfényvesztés. Kb. mintha egy bűvész azt mondaná: “Na, találd ki, hogy tüntettem el a kártyapaklit a kezemből”, mi meg sorra törnénk a fejünket, ezernyi teória születne, majd az lenne a megoldás, h “Sorry, kameratrükk volt, felvételről ment és meg lett vágva.” Na kb. ilyen érzésem van, ha csesznek megmagyarázni a felhozott misztikumokat. Akkor azok nem is misztikusak, csak mellébeszélés.

  33. Helloka, az elmúlt időszakban nem írtam, meg nem is tudtam foglalkozni a bloggal igazán mert rengeteg tanulnivalóm volt, most meg visszatérek és látom meg a nagy “elemzés”…
    Még holnap egy utolsó zh-m lesz, de azután kifejtem majd én is a véleményem, mert többnyire nem értek egyet veletek, számomra a Lost egy remekül felépített, logikus sorozat volt remek történettel és karakterekkel. És habár a finálétól én is kicsit mást vártam mint ami volt, de ennek ellenére a végeredményt így is majdnem tökéletes lezárásnak érzem.
    Persze ízlések és pofonok:) Alapvető gond szerintem az a Lost jelenséggel (sorozat és a nézőik viszonya), hogy a sorozat rejtélyekre épült, és értelemszerűen a rajongók elkezdtek rajtuk filózni, és saját elméleteket gyártani, csak amikor kiderült, hogy a készítők máshogy terveztek/alakítják a történetet, akkor értelemszerűen rengetegen csalódtak, mert hát mindenki már kiválasztott saját elméleteket, amiket favorizált.
    Mellesleg szerintem volt ~mindenre magyarázat, még ha nem is egyértelműen kimondva, vagy megmutatva, de meg voltak a dolgok magyarázva nagy többségében.
    Most egyébként annyi gondolat van bennem emiatt, hogy kinek miért tetszett vagy nem tetszett a sorozat, és a sorozatnak a különböző motívumai, struktúrája, karakterei és még megannyi dolog, hogy lehet elkezdem a napokban egy esszébe foglalni és kiadni itt a blogon majd valamikor…
    Persze lehet én vagyok a naiv csodabogár, akit sikeresen átvertek a Lost aljas írói. Grr. 😛 🙂
    U.I.: Ne vegye senki se személyesnek, vagy bárminemű bántásnak, mert nem annak szántam. Mindenkinek meg van a véleménye, és még szerencse hogy nem ugyanolyan mindenkié. Mindezek mellett megértem a ti álláspontotokat is, de azért leírnám majd az enyémet is, mert már nagyon kikívánkozik belőlem.

  34. Sztem rosszul gondolod, legalábbis ha jól értem, amit mondasz. Én pl. nem azért csalódtam, mert voltam elméleteim, és végül más lett a magyarázat, mint amit vártam, hanem, az h voltak elméleteim, aztán jött a nagy kuss. Semmi. Vártam, h foglalkozzanak a témával, aztán slussz, vége, és nem is törődtek a témával. Ez az ami engem bánt.

  35. HarryProf, csak kíváncsiságból: milyen sorozatokat szeretsz még a Loston kívül?

    • Lássuk csak: Fringe, Boardwalk Empire, Game of Thrones, Six Feet Under, Spartacus, The Borgias, NCIS, House, True Blood, illetve még néz(t)em a Smallvillet, Supernaturalt, SG: Universe-t is… Ezek úgy amiket mostanában nézek, mostanában fog folytatódni, vagy mostanában értek véget. 🙂

  36. Na, azért akadnak köztük színvonalas sorozatok bőven. Engem pont az ilyenek ábrándítottak ki a Lostból… elsőként a Star Trek: Deep Space Nine, aztán a Babylon 5, majd a The Practice (mellesleg Michael Emerson már ebben is hatalmasat alakított)… Amíg a Lostnál sokszor heteket kellett várnom, hogy megint értékelhető részt kapjak, addig ezek a sorozatok szinte sohasem hagytak cserben, hiába nem rendelkeztek feleannyira zseniális alapötlettel sem, a karakterek és a mesteri írás mindig kárpótolni tudtak érte… és néha elgondolkodom rajta, mennyit veszítettünk azzal, hogy a Lost ötlete nem egy rátermettebb író fejéből pattant ki…
    Ezzel csak arra akartam rávilágítani, hogy nem a válaszok hiányával volt bajom, hanem a sorozat színvonalával… annyi mindent ki lehetett volna hozni belőle… emberek összezárva egy misztikus szigeten… még most is sírok, ha csak elképzelem. 😀

  37. Egyébként nem tudom, olvasta-e más rajtam kívül a Lieber-féle Lost pilotot, én épp a napokban tettem meg, és összehasonlítva az Abrams/Lindelof forgatókönyvvel… hét mit ne mondjak, elég vegyes érzéseket ébresztett bennem. Összességében a végleges pilothoz képest dögunalom volt, semmi feszültség, szürke karakterek és mégis… valahogy életszagúbban hatott az egész. Jó, persze, nem volt benne misztikum… de nem akartak 3-4 percenként egy coolnak szánt beszólást elsütni, és nem volt olyan, hogy valaki kifeküdjön a partra egy szál bikiniben egy tömegkatasztrófa kellős közepén… Lieber után az Abrams pilot már egyenesen infantilisnek hatott…

  38. Hát tudod erre mondom én hogy ízlések és pofonok. Számomra a Lost úgy ahogy megvalósult remek volt, és nem volt egy rész sem ami egy csepp csalódást is hagyott volna bennem. Csak hát minden ember más, minden embernek más a gondolatvilága, más témák érdeklik, ennélfogva minden ember mást vár el egy sorozattól, és hát persze, nem jöhet be mindenkinek. Nekem bejött, neked kevésbé:)
    Persze elmondhatnám, hogy nekem pont az és az tetszett ami neked nem, de fölösleges, nem jutunk vele előrébb.
    Lehet azért állok a Losthoz sokkal közelebb, mivel sok favorit témámat felhasználták, ráadásul hajlamos vagyok nagyon könnyen együtt érezni és gondolkodni a karakterekkel, így pedig nagyon mélyen áthatnak engem, értem a döntéseiket, a gondolkodásmódjukat, mit miért és hogyan tesznek vagy tennének. Ez nem csak a Lostnál van így, de a Lostnál különösen, mert olyan mintha minden egyes karakter egy-egy kitépett gondolatszálam lenne, én pedig amikor felszedem ezeket a szálakat akkor felismerem a saját gondolataimat is benne.

  39. Egyébként megszületett Evangeline Lilly fia, innen is gratulálok nekik:)

  40. http://www.imdb.com/title/tt0411008/board/nest/183027869

    Most olvastam és a nagy részével egyet is értek, bár igaz erről tépem a számat már napok óta. 😀 Mindegy, hátha egyszer kapunk egy normális reboot-ot és majd akkor az elégedettek is belátják, hogy mennyivel jobban meg lehetett volna csinálni 😀

  41. HarryProf: Látod, én ugyanezt éreztem elsőként a DS9-nél, férfiasan bevallom, hogy a legtöbb epizód nézését könnyes szemmel fejeztem be (pedig alapvetően egy sötét tónusú sorozatról van szó).
    Ellentétben a Losttal… még akit szerettem is idővel azt is tönkretették a hiteltelen írással. Desmond is annyira zseniális karakter volt mikor megismertük, de a 4. évadban akár már fel is fordulhatott volna, annyira nem érdekelt mi van vele… de ugyanígy voltam Sawyerrel és Locke-kal is… ilyenkor áldom az eget hogy Eko-t olyan hamar kiírták, legalább róla csak a szép emlékek maradtak. 😀

  42. Nem értem miért akarod “az elégedetteket” megtéríteni, hogy igazából nem is volt annyira jó a sorozat, mint amennyire szeretjük.

  43. a 4. evad azert volt olyan amilyen, mert az irok sztrajkoltak..eredetileg a meet kevin johson resszel ert volna veget, aztan irtak gyorsan moge a theres no place like home-ig es a finale is csuszott meg ket hetet,mert le kellett forgatni..ekot 5. evadig terveztek, a szinesznek lett elege hawaiibol allitolag..igen 6. evadban a mitologianak az nagy hibaja, hogyha meg van magyarazva es nincs kerdes, akkor az mar nem olyan erdekes..de mar nem is kell erdekes legyen, mert vege van..amikor futott a sorozat, nagyon is erdekes volt, semmi sem volt nekem erdekesebb, es ennyi, nincs ezen mit magyarazni meg

  44. Az Eko-t alakító színésznek meghalt (azt hiszem) az édesanyja, ezért szállt ki.
    Egyébként meg szerintem a negyedik évaddal nem volt semmi baj, ráadásul pont a sztrájk utáni részek (Meet Kevin Johnson utániak) voltak az évad legjobbjai… A negyedik évadban még benne lett volna Miles, Charlotte, Daniel bemutatása, de ez került át az írók sztrájkja miatt az ötödikbe, részben.

  45. Én azt érzem a Losttal kapcsolatban a legnagyobb hibának (nem tudom, hogy ez a csatorna, vagy az írók döntése volt), hogy az utolsó 3 évad, kevesebb részt kapott. Évadonként 23-24 résszel simán jutott volna idő, az elhanyagolt karakterek flashbackjeire is (Daniel, Miles, Charlotte), sőt az egész Jacobos résznek akár szánhattak volna egy 1,5 órát, így nem csak MIB haláláig mutatták volna az eseményeket.

  46. Wondorog, szerintem az írók ennyit akartak mutatni, gondolom ha még többet mutatnak akkor nem tudnak megmaradni az egy-egy részen belüli történeti ívnél – a Jacobos rész esetében.
    A csatorna szerintem biztos nem tiltakozott volna plusz részek ellen, elvégre minden engedményt megkaphatott a Lost.
    Hát az biztos, hogy én is szívesen néztem volna még, csak az a kérdéses, hogy nem laposodott volna-e el?

  47. Sztem nem.
    Most gondolj bele, így h végig úgy csináltak, mintha lenne értelme annak amit mutatnak, fenntartották az érdeklődést, és a sorozat ideje alatt (ami természetesen a legfontosabb a marketing szempontjából) végig mondjuk 7 és 10 között volt a nézők érdeklődése. Még aki csalódott, az is folyton várt vmire. Sőt ők még jobban. Viszont most vége lett, és nézd, hol van az érdeklődés? Kb. a 0 szintjén. Míg ha lett volna egy kerek sztori, akkor lehet h ahogy mondod ellaposodik, de ezt nem hiszem, és végül a sorozat után is lenne még 5-6-os szinten az érdeklődés, folyamatosan mennének a fanwork-ök, mindenki égne még a lázban.

    Lehet, h rossz példa, de én nemrég játszottam a Starcraft 2-vel, utána megkaptam könyvben az 1. részt, aminek abszolút nem tudtam a sztoriját. Abban is vannak rejtélyek, fordulatok, de az egésznek a lényege a kerekség. Ahogy elolvastam a könyvet, rögtön elindult a fantáziám, h ebben még mennyi potenciál van, mert nemcsak elmondták, h pl. Kerrigan is egy Ghost, de úgy éreztem, h az ezzel járó plusz lehetőségek azért lesznek majd később iszonyat jók, mert alaposan át van gondolva, h miből mit akarnak kihozni. Pedig ez csak egy játék. Mégis mennyi könyv meg egyéb dolog van körülötte.

  48. Nulla szintjén van, igen, mert lezárták a sztorit. És szerintem ez szép és jó így. Mellesleg azért lehet túlzás a 0 szint, elvégre mi is most erről beszélgetünk, ráadásul sokan (többek között én is) nyáron ledaráljuk a hat évadot. Bár amúgy te úgy véled, hogy ez így nem volt kerek sztori, szerintem az volt és volt az egésznek értelme, de erről igazán fölösleges lenne vitatkozni..
    Szerintem az érdeklődés részleges csökkenése egyrészt a sokak általi csalódásnak írható fel, na meg maga a fináléban is a továbblépés egy nagy szerepet kapott.
    Alapjában véve vannak történetek, világok, amelyek alkalmasak arra, hogy továbbgondolják a rajongók, és vannak amelyek nem. A Lost is utóbbihoz tartozik, azért mert ez egy viszonylag kis története néhány balsorsú embernek, méghozzá teljesen személyes hangvételben, nem folyva bele a világ dolgaiba, egy elszeparált történet az egész. Ez nagyon leszűkíti az ilyenekhez a kereteket.
    Van eleje és vége (mint mondtam, szerintem kerek egész) és épp ez korlátozza le az ilyen továbbgondolását a sorozatnak.
    Egy példa: A Harry Potter könyvek nem egy lezárt dolgok, rengeteg nyitott dolog maradt hátra főleg a szereplők jövőit illetően, ráadásul ott a történet nem egy személyes jellegű, szűk térben, hanem egy egész varázslóVilágban játszódik, ahol értelemszerűen rengeteg lehetősége van a rajongóknak a továbbírásra. Habár Starcraftot nem játszok, de annyit ismerek róla azért, hogy ott is egy nagyobb volumenű dologról van szó, ha jól sejtem, egy hasonlóan nyitott és nagy világgal, mint a HP.

  49. Nem zárták le a sztorit mivel nem is lett volna mit lezárniuk, nem volt egy koherens történet. Írtak valamit a végére aztán kész, érjük be ennyivel. Nincsenek markáns, ikonikus karakterek, se jól felépített, izgalmas mitológia, tényleg kábé olyan az egész, mintha a semmit néztem volna hat évig. Hiába akadtak zseniális részek, azok is csak mézesmadzagnak voltak jók, hogy mekkora potenciál lehetett volna a sorozatban, ha az alkotók kicsit jobban odateszik magukat, vagy ha értőbb kezekbe kerül… ilyenkor inkább azt mondom, hogy bár ne lettek volna azok a jó részek se, legkésőbb a 3. évadra biztos abbahagytam volna, és nem tudtak volna szívatni még három évig…

  50. Hát sajnálom, hogy neked ez így érződik velde:\

  51. De gáz azt mondani, h mindkét féllel részben egyetértek.
    Mert amit Harryprof mond, az részben efogadható, mondván, oké, elinditottak egy sztorit X menyiségű Oceanic 815-re felszálló utassal, majd lezárták a sztorit velük. Ez kerek. De azt nekem ne akard már bemesélni, h csak rájuk szorítkozott a történet. Hieroglifák, Dharma, jegesmedvék, ablakok térben és időben, időugrálás, számok (rengeteg ember, akiket ez vonzott oda), ez nálam eléggé nem a túlélőkre korlátozza a sztorit. És nem, ez egyáltalán nem lett kikerekítve. Amikor a 3. évadnak vége volt, jöttek a bejelentések Lindelof-éktól, h nem, nem álmodják, nem, nem purgatórium. És végül mi az ami igen? Semmi. Azt értsd meg, h akik itt elégedetlenkedünk, azzal van bajunk, h jó sokáig húzták az agyunkat rengeteg sejtelmes, izgalmas, rejtélyes összefüggéssel, h “Na majd várd ki a végét, de durva lesz” és semmi nem lett. Akár álmodhatták is volna, mert ugyanúgy nem volt oka egy csomó rejtélyes összefüggésnek. Csak úgy voltak.
    És nem mondanám ezt a vitát a Lost utáni életnek. Ez semmi. Rágódás egy témán, amiben már senki nem tud újat mondani.

  52. De legalább azaz x számú Oceanic 815 utas lett volna érdekes… 😀 Na jó, abbahagyom, tényleg meddő vita már…

  53. Jókat beszlgettek, nem is akarok igazán belefolyni, mert mindenkinek igaza van. 😀 Csak annyiról szeretnék informálódni h tudtok-e valamit arról h lesz- e a Lostból animációs sorozat? Ha jól emlékszem a zuhanás előtti időszakot, meg a 6. évad utáni időket foglalná magába.

  54. Vannak a túlélők, vannak a mellékszereplők akik a hátteret adják a kerettörténetnek, amelyen keresztül a túlélők történetét elmesélik.
    Az összefüggéseken nem értem mit kell fent akadni, egyszerűen a Sors hozta őket össze (amit részben befolyásolt Jacob). Elvégre az egész sorozat egyik fő motívuma a sors, az elrendeltetettség volt.
    A rajongókat pedig nem az írók hergelték fel, elvégre ők nem mondták, hogy “de durva lesz”, ezt megint csak a rajongói elvárások generálták…

    makikaki: Elvileg egyelőre nem lesz semmilyen Lostos film, sorozat, animációs sorozat, akármi.

  55. Nálam az elvárásokat a sorozat alapkoncepciója, és az a néhány jól sikerült rész generálta. Ha meg tényleg drámának tervezték a sorozatot, akkor meg minek raktak bele olyan dolgokat, mint a füstszörny, a Dharma és társaik? És akkor miért nem dolgozták ki jobban a karaktereket, hogy elbírják a hátukon a sorozatot, és ne ásítozzam szét az agyam a “karaktermélyítőnek” szánt flashback-eken? Jó, mondjuk ez erősen szubjektív, de az nagyon fel tud húzni, mikor valaki azzal jön, hogy “de hát ez a sorozat a karakterekről szólt…” Aki ilyet állít látta egyáltalán az utolsó 1,5 évadot? Vagy akárcsak a finálét? Én most a hétvégén néztem újra az AXN-en, és egyszerűen ledöbbentett mennyire felcserélhetővé váltak egymással a karakterek, még az a minimális egyéniségük is megszűnt amivel az első évadokban rendelkeztek, hat évad után odáig jutottunk, hogy a “finom jellemábrázolás” annyiból áll, hogy ki van éppen a füst mellett vagy ellene. A purgatóriumban (ami meg már eleve akkora baromság még egy Lostban is, hogy…) lezajló ízléstelen giccsparádé pedig már-már a paródia szintjét súrolta, és a jóégegyadtabüdösvilágon semmi köze nem volt egyetlen másodperchez sem, amit az első öt évadban két Lost logó között az arcunkba vágtak. Komolyan ez lenne “minden idők legjobb drámasorozata”, ahol tucatnyi egydimenziós szereplő minden cél és értelem nélkül bóklászik fel és alá egy szigeten, és mindenféle erőltetett, a logikának még a látszatát is teljes egészében mellőző dolgokkal szembesülnek? Ezt nem tudom megérteni…

  56. Miért zárja ki a füstszörny, a Dharma vagy bármi hasonló a drámát? Nem értem. És megint ott vagyunk hogy szerinted nem mélyek a karakterek, szerintem pedig igen. Ahogy te is írtad: szubjektív. Nagyon. Nagyon.

    Továbbá azt sem értem, hogy miért baj az, ha nem egy témán belül mozog a sorozat (időutazás és egyebek behozása). Szerintem pont ez volt többek között a zseniális benne, mert mindig jött valami új.

    Na szóval értetlenkedünk egymás véleményén. Nonszensz. Vélemények, legyünk meg a sajátunkkal, a többiekét hagyjuk békén. Szerintem ezt a témát le is zárhatjuk, mert már így is leírtuk párszor ugyanazt. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

 
